Jeśli Twoje Dziecko:
-jest stale pobudzone (ciągle biega, wspina się,)
-skacze, nie może usiedzieć w miejscu)
-jest powolne, nieśmiałe, unika kontaktów z rówieśnikami
-ma opóźniony rozwój mowy lub wadę wymowy
-często się potyka, przewraca, jest niezgrabne ruchowo-ma słabą koncentrację uwagi (nie potrafi się skupić nad zadaniem)
-ma problemy z samoobsługą (używanie sztućców, -zapinanie guzików, wiązanie sznurowadeł)
-ma problemy z ustaleniem dominacji jednej strony ciała
-ma słabą równowagę
-ma kłopoty z nauką szkolną (pisanie, czytanie, liczenie, zapamiętywanie)
-źle trzyma przybór do pisania-jest wyjątkowo wrażliwe na bodźce (np. zatyka uszy, gdy słyszy pewne dźwięki, mruży oczy w słoneczny dzień, często mówi, że coś „śmierdzi”) lub nie reaguje na nie (np. nie czuje gdy się skaleczy, uderzy)
-poszukuje silnych doznań dotykowych (uderza w ludzi, ściany)
-nie lubi zabaw ruchowych, gier zespołowych,
– miewa odruch wymiotny podczas spożywania niektórych pokarmów
-nie lubi czesania, mycia włosów, obcinania paznokci
-nie znosi ubrań z określonych tkanin, szczególnie przeszkadzają mu metki przy ubraniach
-ma chorobę lokomocyjną
Pojedynczy objaw nie przesądza o zaburzeniu SI, ale kilka powinno skłonić do zgłoszenia się do terapeuty SI.
Zadzwoń do naszej przychodni i rozwiej wszelkie wątpliwości u naszej specjalistki od integracji sensorycznej Pani Doroty Kołacz.
Autor artykułu
Dorota Kołacz
Specjalista w terapii SI